Dragehjerte og Fantasia

Dragehjerte og Fantasia er to storbarnsavdelinger, hvor det er 36 barn i alderen 3-6 år (18 barn per avdeling).

Her bor Marihønene (3 åringene), Pinnsvinene (4 åringene) og Ekornene (5 åringene/skolestartere).

På Fantasia og Dragehjerte samarbeider vi i grupper på tvers i løpet av uken og møtes i lek ute på tvers av alder og avdeling. Vi har felles tema og mål i periodeplaner med små variasjoner fra avdeling til avdeling.

Hverdagen på disse to avdelingene består av ulike typer aktiviteter og lek, og barna blir møtt av ansatte som ser og lytter. Personalet gir barna muligheter for deltakelse og medbestemmelse og barna opplever lek og læring, mestring og tilhørighet i et positivt felleskap. Vi ønsker en romslig atmosfære hvor glede og humor råder.